برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

چگونگی کسب درآمد از نقاشی


نقاشی هنر به تصویر کشیدن تخیلات و تصورات انسان بر روی بوم است. رنگ‌هایی که با انرژی خود قابی زیبا و ماندگار در ذهن‌ ما می‌سازند.

نقش‌های شکل گرفته روی تابلوها و بوم‌ها احساسات مختلفی را در وجود ما بیدار می‌کنند، گاهی آبی و غمگین، قرمز و پر‌انرژی، زرد و شاد، مشکی و پرقدرت و …‌

نقاش‌ها از سبک‌ها و طرح‌های مختلفی در آثار خود استفاده می‌کنند که هرکدام ذوق، سلیقه‌ و معنای خاص خود دارند.

هنرمندان زیادی در زمینه نقاشی به موفقیت‌های بزرگ و چشم‌گیری رسیده‌ و درآمد‌های بالایی دارند، برای مثال دیمین هیرست یا جسپر جنز که تا به حال بیش از میلیون‌ها دلار پول بابت تابلو‌های‌شان کسب کردند.

نگاهی هم به نمونه‌های ایرانی داشته باشیم، مثل استاد فرهاد مشیری که تابلو باغ اسرار او نزدیک به دو میلیارد تومان در حراج کریستی دبی به فروش رفت.

نکته اینجاست که شما هم می‌توانید از آثار خود کسب درآمد کنید و برای انجام این کار تنها به ذوق، سلیقه، پشتکار و راهنمایی درست در مسیر کسب درآمد از هنرتان نیاز دازید.

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که در کنار عشقی که به نقاشی دارید، چطور می توانید از آن کسب درآمد کنید یا حتی به عنوان شغل اصلی به آن نگاه کنید.

در این مقاله سعی داریم به بررسی راه‌های کسب درآمد از نقاشی بپردازیم، همراه ما باشید.

کسب درآمد از نقاشی

6  روش شگفت ‌انگیز کسب درآمد از نقاشی را بشناسیم

نقاشی هنر بازی رنگ‌هاست که می‌تواند در وجود ما به شکل عشق، آرامش، خشم و … باشند. هر کدام از ما در زندگی احساسات مختلفی را تجربه می‌کنیم و این می‌تواند ذوق و احساس ما را برای کشیدن یک اثر هنری شکوفا کند، فقط باید سر منشاء آن را پیدا کرده و از آن به زیباترین شکل ممکن استفاده کنیم.

احتمالا خیلی از ما دوست داریم که در کنار حس خوبی که از نقاشی می‌گیریم، به عنوان شغل یا منبع درآمد هم به آن نگاه کنیم. خبر خوب اینجاست که چندین روش برای کسب درآمد در زمینه نقاشی وجود دارد، همراه ما باشید تا در ادامه تعدادی از این روش‌ها را بررسی کنیم.

نقاشی خود را در اینستاگرام برای فروش بگذارید

اینستاگرام یکی از بهترین و پر‌طرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است. از آنجایی که ایران در رتبه هفتم این لیست قرار دارد، می‌تواند فرصت مناسبی برای شما باشد تا کار‌های خود را با مخاطبان‌تان به اشتراک گذاشته و از نمایشگاه الکترونیک‌تان برای بهبود مسیر کاری خود استفاده‌ کنید.

شما می‌توانید از طریق اینستاگرام افراد مختلفی را در سرتاسر جهان پیدا کنید که از هنر شما لذت می‌برند و حاضر به خریدن آثارتان هستند.

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای دیده شدن در اینستاگرام تعداد دنبال کننده‌های شماست، کنار ما باشید تا روش‌های‌ بالا بردن تعداد مخاطبان صفحه اینستاگرام‌تان را یاد بگیریم:

  • در قدم اول سعی کنید در پست‌های خود از عکس‌هایی با کیفیت بالا استفاده کنید
  • از کپشن‌های جذاب زیر پست‌ خود استفاده کنید
  • بهتر است برای انتشار پست‌های خود، تقویم محتوایی ایجاد کنید
  • هشتگ‌های مناسب و مرتبط با کار خود را آنالیز کرده و از آن‌ها زیر پست خود استفاده کنید

کسب درآمد از اینستاگرام

برای خواندن مقاله بهترین روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام کلیک کنید.

هنر خود را آموزش دهید

یکی از روش‌های کسب درآمد از نقاشی برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت آنلاین و حضوری است. شما می‌توانید در آموزشگاه‌های نقاشی مشغول به کار شوید یا قسمتی از محل زندگی خود را برای برگزاری کلاس‌های خصوصی و کارگاه‌های چند نفره آماده و فضایی مطلوب برای کار خود فراهم کنید.

حتی می‌توانید به علت شرایط ایجاد شده توسط ویروس کرونا و برای رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کنید.

طبق آمار ارائه شدا از سایت getmainstreet میانگین درآمد مدرس نقاشی در کشور‌های آمریکایی بین 34 تا 38 هزار دلار و این رقم در ایران چیزی حدود 2 تا 15 میلیون تومان است.

نقاشی دیجیتال یاد بگیرید

از دیگر روش‌های کسب درآمد از نقاشی استفاده از کامپیوتر‌ها و نرم افزار‌های طراحی است. شما می‌توانید با یادگیری و استفاده از این ابزار‌ها در شرکت‌هایی که نیاز به طراح دارند استخدام شده یا به صورت فریلنسر مشغول به کار شوید.

بهترین نرم افزار‌‌های طراحی مورد استفاده گرافیست‌ها، فتوشاپ، ایلاستریتور و … است که بهترین دستگاه‌ها برای استفاده از آن‌ها کامپیوتر‌ها، تبلت‌ها، براش‌ و پد‌های مخصوص نقاشی است.

جالب است بدانید که درآمد یک گرافیست در ایران بین یک تا 16 میلیون تومان می‌باشد و این مبلغ در صورتی که شما گرافیست با تجربه‌ای باشید به 30 میلیون تومان در سال می‌رسد.

نکته جالب این است که طبق آمار منتشر شده از سایت Creativeboom، کشور چین بیشترین میزان خلاقیت در طرح‌های گرافیکی و بیشترین تعداد گرافیست‌های دنیا را دارد.

به عنوان یک ارزش‌آفرین دونیت بگیرید

دونیت چیست

شما می‌توانید به عنوان فردی که به تولید محتوا در زمینه نقاشی می‌پردازد، از مخاطبان‌تان بخواهید شما را دونیت کنند. سایت‌های زیادی زمینه دونیت، سرویس‌های مختلفی ارائه می‌کنند، حامی باش یکی از این گزینه‌هاست.

با ایجاد یک صفحه در سایت حامی باش و منتشر کردن لینک دونیت خود در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از حمایت مالی کسانی که به نقاشی و شاخه‌های مختلف آن علاقه‌مندند برخوردار شوید.

گالری نقاشی برگزار کنید

گالری نقاشی

برگزاری گالری نقاشی از بهترین راه‌های معرفی خود به هنر دوستان و خریدران آثار هنری است. سالانه نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی زیادی مثل گالری آران، هما، اعتماد و… در ایران برگزار می‌شود.

شما می‌توانید با جمع‌آوری مجموعه‌ای از کار‌های‌تان در این گالری‌ها شرکت کنید، خبر خوب این است که حضور در این گالری‌ها فرصتی عالی برای فروش کار‌های خود یا جذب اسپانسر باشد.

بسیاری از عاشقان هنر حاضر‌ند با پرداخت هزینه‌های زیادی از شما و هنرتان حمایت کنند و با برگزاری نمایشگاه‌هایی در ایران و دنیا باعث مطرح شدن شما در سطح جهانی شوند.

از فضای مجازی استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از نقاشی استفاده از یوتیوب، سایت‌های هنری و وبلاگ است. می‌توانید ویدویی از مراحل کار خود آماده کرده و آن را بر روی کانال یوتیوب‌تان آپلود کنید.

با انجام این کار علاوه بر دیده شدن هنر خو، با بالا رفتن تعداد بازدید‌ها و سابسکرایب‌ کانال یوتیوب‌تان، می‌توانید کسب درآمد کنید.

سایت‌ گالری‌ها و سایت‌های هنری هم می‌توانند در این مسیر به شما کمک زیادی کنند، این سایت‌ها با منتشر کردن آثار شما بر روی صفحات خود باعث دیده شدن هنر شما می‌شوند.

کسب درآمد از فضای مجازی 

کلیک کنید و در رابطه با راه‌های کسب درآمد از یوتیوب بیشتر بخوانید.

کسب درآمد از طریق هنر در ایران به چه شکل است؟

شما به عنوان یک نقاش نباید انتظار داشته‌ باشید که‌ این شغل به تنها منبع‌ درآمد شما تبدیل شود،‌ چرا که‌ نقاش‌های‌ موفق‌ و معروف‌ جهان‌ هم به عنوان شغل اصلی به آن نگاه نمی‌کنند بلکه‌ در کنار نقاشی‌، به‌ تدریس‌ آن می‌پردازند.

این کار هم تجربه شما را بیشتر کرده و هم باعث بیشتر شنیده شدن نام شما می‌شود،‌ چون‌ تدریس‌ و ارتباط‌ با دیگران‌ تاثیر به سزایی‌ در دید، ذهن‌ و اندیشه‌ یک‌ نقاش‌ می‌گذارد.

در کشور ما نیز یک‌ نقاش‌ می‌تواند علاوه‌ بر نقاشی‌ به‌ تدریس‌ این‌ هنر در مراکز آموزش‌ عالی‌ یا فعالیت‌ در مطبوعات‌ و نشریات‌، صداوسیما، فرهنگسراها، سازمان‌ میراث‌ فرهنگی‌، وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌، شهرداری‌ها (به‌ عنوان‌ طراح‌ و مجری‌ نقاشی‌های‌ دیواری‌) و … بپردازد.

کسب درآمد از نقاشی

کسب درآمد از تصویرسازی به چه شکل است؟

این روزها تصویرسازی به یکی از منابع خوب درآمدزایی در زمینه نقاشی و هنر تبدیل شده است. شما می‌توانید به عنوان مدرس تصمیم به آموزش آن به علاقه‌مندان بگیرید یا به صورت فریلنس و پروژه‌ای با شرکت‌های مختلف کار کنید.

تبلیغات هم منبع خوبی برای کسب درآمد از تصویرسازی به حساب می‌آید، شما می‌توانید به عنوان گرافیست در بخش تبلیغات یک شرکت کار کنید و به درآمد خوبی برسید.

جالب اینجاست که تبلیغات وسعت زیادی دارد و محدود به زمان خاصی نیست، برای مثال از تبلیغ یک خودکار گرفته تا تبلیغ یک کالای لوکس، تبلیغات محیطی و دیجیتالی همه و همه در این زمینه جای دارند. پس تصویرسازی در این زمینه می‌تواند به عنوان یک انتخاب خوب و پربازده برای کسب درآمد از نقاشی باشد.

 

کم سن و سال‌ترین نقاش پر درآمد را بشناسیم

طبق تحقیقات سایت cnbc الیزابت آنیسیمو دختر 13 ساله ای است که با رنگ‌آمیزی مدل‌های زنده خود در پس‌زمینه آثار نقاشان معروف همچون رامبرانت، هزاران دلار درآمد کسب می کند. او نخستین کار خود را در 7 سالگی شروع کرده و تاکنون از فروش آثار هنری خود چیزی حدود 35 هزار دلار درآمد داشته است.
این دختر آمریکایی، با استفاده از شخصیت های زنده در پس‌زمینه‌های نقاشی‌ افراد معروفی مثل مونتی، دگا، رنوار و رامبرانت “نقاشی های زندگی” خود را خلق می کند.
الیزابت دلیل انتخاب نام “نقاشی های زندگی” برای آثارش را، تحرک سوژه های خود در نقاشی می‌داند و در رابطه با این موضوع می‌گوید: شما می‌توانید حرکت کنید، و هنوز هم مانند یک نقاشی به اثر نگاه کنید، به همین دلیل این اسم را برای نقاشی‌های خود انتخاب کرده‌ام.

او برای اینکه بتواند نقاشی های زنده اش را به فروش برساند، با دوربین از آنها عکس گرفته و سپس بر روی بوم‌ها و قاب‌های نقاشی چاپ می‌کند. جالب است بدانید نقاشی‌های زندگی او از 2 تا 5 هزار دلار بسته به جزئیات نقاشی و هزینه مواد فروخته می شود.

راه‌های کسب رآمد از نقاشی

سخن پایانی

کسب درآمد از نقاشی و هنر برای علاقه‌مندان به این حوزه به یکی از دغدغه‌های بزرگ تبدیل شده است، برای انجام این کار تنها کافیست از استعداد، تجربه و اراده خود کمک گرفته و ایده‌های خود را عملی کنید.

در این مقاله به بررسی چندین روش برای کسب درآمد از نقاشی پرداختیم، شما می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از طریق آن درآمدزایی کنید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید، ممنون از اینکه همراه ما بودید.