برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

راه‌های درآمدزایی از تولید محتوا را بشناسیم

طبق آمار ارائه شده، بیش از ۸۰ درصد کسب و کارها تمرکز خود را بر روی تولید محتوا گذاشته‌اند.

تولید محتوا امروزه رشد زیادی داشته که از دلایل آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: اولین چیزی که به بازار تولید محتوا کمک زیادی کرده این است که هر شخصی می‌تواند محتوای خود را تولید کند، این محتوا میتواند وبلاگ، ویدیویی که قبلا ضبط شده یا حتی لایو استریم باشد.

دومین موردی که تاثیر زیادی روی این موضوع داشته مردم هستند، که بیشتر از قبل وقت خود را صرف خواندن وبلاگ و دیدن ویدیوهای مختلف آموزشی می‌کنند و بیش از پیش درگیر شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

سوم نیاز بیش اندازه کسب و کارها به تولید محتوای با کیفیت است که به رشد و پیشرفت آن کمک زیادی می‌کند و امروزه اکثر شرکت‌ها به دنبال فردی برای انجام این کار هستند.

طبق تحقیقات حدود ۷۲ درصد از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که تولید محتوا تاثیر مثبت زیادی روی فروش محصولات‌شان داشته است.

در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی استراتژی‌های کسب درآمد از تولید محتوا بپردازیم.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

شاید با خواندن مطالب بالا به این فکر کنید که اصلا محتوا به چه معنی است؟محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار داریم. ویدیو آموزشی که در یوتیوب نگاه می‌کنیم، کتاب صوتی که در راه خانه گوش می‌دهیم، وبلاگی که در رابطه با موضوع مورد علاقه‌مان مطالعه می‌کنیم همگی مثالی برای محتوا هستند.

هر گونه محتوا که برای معرفی یک محصول، ارائه یک مقاله علمی یا تخصصی و حتی یک محتوای خبری باشد، می‌تواند به هر یک از اشکال زیر تولید شده باشد:

• تولید محتوای متنی مانند مقالات
• تولید محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک
• تولید محتوای صوتی مانند پادکست
• تولید محتوای ویدئویی و انیمیشن

روش‌های کاربردی برای کسب درآمد از تولید محتوا

امروزه تولید محتوا به شغلی پر طرفدار تبدیل شده و افراد زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. جالب اینجاست که تولید محتوا در سال‌های اخیر به یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است، به طوری که اگر چند سایت معتبر را زیر نظر داشته باشیم، می‌بینیم که بعد از یک هفته چندین محتوای جدید تولید کرده‌اند.

اما به این نکته دقت کنید که همه سایت‌ها در این زمینه موفق نیستند، برخی مانند موجی قدرتمند وارد میدان رقابت می‌شوند و خیلی سریع هم به صخره برخورد کرده و از حرکت می‌ایستند، برخی دیگر هم مثل نسیم با قدرت ملایم شروع می‌کنند و به مرور بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند.

در این قسمت روش‌هایی برای درآمدزایی از تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی امروزه به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند و تولید محتوای با کیفیت برای هر کسب و کاری که در این زمینه فعال هستند مثل یک سکوی پرتاب به سوی موفقیت است.

تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی شامل تولید ویدئو، پادکست، تصویر و … می‌شود که بنا به نوع فعالیت در هر شبکه اجتماعی متفاوت است. برای مثال در اینستاگرام، افراد بیشتر روی ویدئو تمرکز دارند و با محتوای ویدئویی به معرفی یک محصول یا خدمات یک کسب و کار می‌پردازند یا توییتر شبکه‌ای ا‌ست که تولید محتوای متنی بیشتر مورد توجه است.

کسب درآمد از تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی می‌تواند انتخاب خوبی برای شروع این کار باشد، شما می‌توانید با جست‌وجو یا نگاه کردن به محتوای افراد دیگر، با ذهن بازتر و پرایده‌تر این کار را انجام دهید.

 برای خواندن مقاله بهترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت، کلیک کنید. 

همکاری در فروش

کسب درآمد از تولید محتوا

همکاری در فروش یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا است، شما به عنوان کارشناس تولید محتوا می‌توانید از طریق محتوایی که در زمینه فروش محصولات تولید می‌کنید، به ازای هر فروشی که از طریق لینک اختصاصی شما اتفاق بیفتد مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت کنید.

برای انجام این کار، شما در اصل محصول خودتان را نمی‌فروشید بلکه به بازاریابی محصولات کسب و کارهای دیگر می‌پردازید و به ازای هر خریدی که از سمت شما در سایتی که برای آن‌ها بازاریابی می‌کنید اتفاق بیفتد درصد مشخصی از سود آن محصول را دریافت خواهید کرد.

تولید محتوا به صورت فریلنسری

ابتدا بهتر است یک تعریف از فریلنسر داشته باشیم، فریلنسر می‌تواند یک شغل تمام وقت یا پاره وقت برای خود داشته باشد و در هر مکان و هر زمانی کار خود را انجام دهد.

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی امروزه خیلی از کسب و کارها برای وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی‌ که در آن فعالیت میکنند نیاز به محتوا دارند. سایت‌های خبری، فروشگاهی، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توانند مشتری شما باشند.

درآمد ماهیانه یک فریلنسر به مهارت و تعداد پروژه‌های او بستگی دارد و می‌تواند در هر ماه متفاوت از ماه پیش باشد.

 کلیک کنید و درباره کسب درآمد از بلاگ بیشتر بخوانید 

ترجمه و فروش کتاب‌های الکترونیکی

کسب درآمد از کتاب الکترونیکی

روش بعدی کسب درآمد از محتوا ترجمه و فروش کتاب های الکترونیکی است، شما می‌توانید با پیدا کردن کتاب های پر فروش خارجی و ترجمه آن‌ها وب‌سایتی راه‌اندازی کنید و آن‌ها را به فروش برسانید و از این طریق کسب درآمد کنید.

برای پیدا کردن این کتاب‌ها می‌توانید از وب‌سایتی مثل آمازون کمک بگیرید یا از سایت های واسطه برای خرید از آمازون اقدام به خرید کنید، این نوع سایت ها کتاب‌ها را از قبل خریداری کرده‌اند یا با سفارش شما آن‌ها را می‌خرند و با هزینه کمتری به شما می‌فروشند.

در حال حاضر ای بوک ها یا همان کتاب‌های الکترونیکی طرفداران زیادی پیدا کرده است و در عین حال ارزان قیمت بوده و توسط افراد زیادی خریداری می‌شوند.

تولید محتوا برای دونیت

دونیت چیست

حمایت مالی یا دونیشن(Donation) به زبان ساده و مردمی‌تر یعنی:

حمایت از یک فرد، سازمان یا هدفی است که دوستش داریم.

کسی مارا مجبور نمی‌کند که این کار را انجام دهیم، اما اگر تصمیم بگیریم از فردی حمایت مالی کنیم، مقصود و هدفی جز تزریق  امید و انگیزه ، آن هم به صورت دست جمعی نداریم.

شما می‌توانید برای دونیت شدن محتوای باکیفیت در هر زمینه‌ای که به آن علاقه دارید و دستی هم در آن موضوع دارید، تولید کنید و به صورت رایگان در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، تا آن‌ها با توجه به اینکه محتوای شما چقدر نیازشان را برطرف کرده یا به سوالاتشان پاسخ داده روی آن قیمت گذاری کنند و از شما حمایت کنند.

تولید محتوای ویدیویی

طبق تحقیقات ارائه شده از سایت Hubspot، محتوای ویدیویی بیشترین استفاده را از بین دیگر محتواها داشته و به افزایش حدود ۸۷ دزصد بازدید وب‌سایت‌ها کمک کرده است.

جالب اینجاست که طی چند سال اخیر ویدیو مارکتینگ با توجه زیادی رو به رو شده، همچنین سرویس های اشتراک ویدیو در سطح جهان بیشتر و پیشرفته تر شده‌اند و ابزارهای بسیار حرفه ای بر روی پلتفرم های مختلف ویندوز و اندروید طراحی شده‌اند که راحتی کار را چند برابر می کنند.

اگر به کار تولید محتوا ویدیویی علاقه دارید از همین امروز اولین ویدئوی خود را با لپ تاپ یا گوشی هوشمندتان تولید کنید و در بستر تولید محتوای ویدیویی از درآمد خوبی برخوردار شوید.

کسب درآمد از تولید ویدیو

 چگونه از یوتیوب درآمدزایی داشته باشیم؟ کلیک کنید و بخوانید. 

قبل از تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم؟

تولید کردن یک محتوا آن چنان هم کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف زمان و هزینه است تا به یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای تبدیل شویم. برای این کار نیاز به یک سری پیش نیاز است که باید در سطح بالایی آنها را کسب کنیم تا در فرآیند تولید محتوا پیشرفت کنیم.

برای تولید محتوا از کجا باید شروع کنیم؟ چه طور تولید محتوا کنیم و آن را به پول تبدیل کنیم؟ برای پیدا کردن پاسخ مطلب زیر را مطالعه کنید:

موضوع خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام دهید مشخص کردن موضوع کاری‌تان است. این موضوع خیلی به علاقه و تخصص مربوط می‌شود و زمانی که در موضوع خاصی تخصص داشته باشید می‌توانید در آن موضوع محتوا تولید کنید.

ولی اگر تخصصی نداشته باشید باید ببینید به چه موضوعاتی علاقه دارید؟ البته به این نکته دقت کنید که موضوع انتخابی‌تان مخاطب دارد یا نه.

به راحتی با جست و جو در گوگل یا شبکه های اجتماعی می‌توانید از این موضوع با خبر شوید. پس قبل از اینکه موضوع خود را انتخاب کنید حتما از پر طرفدار بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اطلاعات خود را بالا ببرید

درآمدزایی از تولید محتوا

تا زمانی که اطلاعات کافی از موضوع مورد نظر خود نداشته باشید نمی‌توانید در مورد آن تولید محتوا کنید. باید به قدری در موضوع مورد نظر خود تسلط داشته باشید که به راحتی بتوانید در آن زمینه محتوا تولید کنید.

برای این کار بهتر است مطالعه خود را بالا ببرید، مقالات موجود در سایت ها، کتاب ها، ویدیو ها و فایل های صوتی آموزشی و … به شما در این زمینه کمک بسیاری می‌کنند تا اطلاعات خود را در حوزه کاری خود بالا ببرید.
همچنین سعی کنید افرادی که در حوزه کاری شما هستند را همیشه دنبال کنید و با آن ها در ارتباط باشید، مثلا در سمینار‌ها و کلاس‌های حضوری آن‌ها شرکت کنید.

فراموش نکنید تولید محتوا، خلق محتوا نیست! در بسیاری از مواقع با جمع آوری اطلاعات هم می‌شود محتوای عالی تولید کرد. تولید محتوا یعنی دسته بندی اطلاعات به نوعی که مخاطب از آن لذت ببرد و نیازش را بر طرف کند.

هدف‌تان را از تولید محتوا مشخص کنید

هدف تان را کاملا مشخص کنید که چه محتوایی را چرا و چگونه می خواهید تولید کنید؟ فرمت‌های تولید محتوای‌تان را مشخص کنید و به انجام برسانید.

استراتژی تولید محتوا داشته باشید

فرض کنید سرمایه شما کم است و نمی‌توانید تبلیغات کنید. پس باید در تولید محتوا استراتژی داشته باشید. استراتژی محتوا یعنی محتوایی تولید کنید که طرفدار داشته باشد، محتوایی که نیاز اصلی مخاطب باشد، محتوایی که مخاطب را به شما وابسته کند و محتوایی که در کلمات کلیدی پر طرفدار باشد و رتبه خوبی در گوگل بگیرد.

محتوا را به پول تبدیل کنید

زمانی که با تولید محتوا ترافیک سایت‌تان را بالا بردید، کاربران سایت خود را افزایش دادید و اعتماد سازی کردید وقت آن رسیده است که محتوای خود را تبدیل به پول کنید و کسب درآمد خود را از طریق تولید محتوا شروع کنید.

درآمدزایی از تولید محتوا

چرا با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟

در بیشتر مواقع یافتن کتاب خوب دردسرهای فراوانی داشت و باید کل کتابخانه‌های شهر را با بالا و پایین کردن پله‌ها و گذر از معابر در هوای سرد و گرم روزگار طی می‌کردید.

اما حالا که دسترسی به اینترنت فراهم شده هیچ نیازی به این کار نیست، فقط کافی است وارد گوگل شده و شروع به جست‌وجو کنید، کتابخانه در اختیار شما خواهد بود و در هر موضوعی می‌توانید هزاران محتوای باارزش پیدا کنید.

راحتی این کار باعث شده است که خوانندگان برای محتوای خوب و غنی هزینه پرداخت کنند، چرا که حاضر نیستند مکافات گذشته را برای یافتن یک موضوع طی کنند. گذشته از این، محتوا در آن زمان صرفا محدود به متن کتاب بود ولی امروزه برای محتوایی که در اینترنت تولید شده است، کافی است دست روی CTRL + F برده و درون محتوا جستجو کنید. اگر محتوا ویدئویی و صوتی است آن را جلو و عقب کنید و پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

سخن پایانی

ورود به حوزه کسب درآمد از تولید محتوا یکی از ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین و پردرآمدترین روش‌ها است. برای داشتن درآمد از اینترنت می‌توان از هر طریقی مثل تولید محتوای متنی، ویدئویی، پادکست، تصویری و… وارد شد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر هنوز وارد این عرصه نشده‌اید قبل از هر چیزی اطلاعات و دانش خود را درباره موضوعی که مایل به ارائه محتوا هستید بالا ببرید سپس شروع به تولید محتوا کنید.

در این مقاله روش‌های کاربردی برای کسب درآمد از تولید محتوا به شما معرفی کردیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. ممنون از اینکه همراه ما بودید.