برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

 درباره روش‌های کسب درآمد از عکاسی بیشتر بدانید

 

مهمترین دلیل هر فرد برای انتخاب شغل عکاسی عشق به آن است. برای انتخاب شغل عکاسی باید یاد گرفت از لحظات لذت برد، در لحظه زندگی کرد و نگاه متفاوتی داشت.
یکی از سوالات متداول میان علاقه مندان حوزه عکاسی این است که چگونه می‌توان این عشق و اشتیاق را به حرفه ای سودآور تبدیل کرد.
عکاسی دارای زمینه های مختلفی برای فعالیت است، مانند: عکاسی صنعتی، عکاسی مدلینگ و عکاسی کودک و… که هر فرد با توجه به زمینه کاری خود محدودیت قیمتی خود را ارائه می‌دهد.

و اما توصیه مهم برای کسانی که ابتدای کار عکاسی هستند این است که با جستجو در اینترنت و یا دنبال کردن کار عکاسان و اساتید سبک کاری موردعلاقه خود را پیدا کرده و آن را ارتقاء ببخشند.

نکته قابل توجه این است که یکی از آسانترین راهها برای شناخته شدن و جذب مشتری در این روزها فضای مجازی و اینترنت است که با استفاده از آن می توان نمونه های کاری را به افراد مختلف ارائه کرد.
با توجه به این مقدمه در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف کسب درآمد از عکاسی را بیشتر بشناسیم.

روش های کسب درآمد از عکاسی

 13 روش ساده برای کسب درآمد در حوزه عکاسی

راه های مختلفی برای کسب درآمد در حوزه عکاسی وجود دارند. اما همانطور که اشاره شد، بسته به حوزه عکاسی که انتخاب میکنید، روش ها و میزان درآمد شما متفاوت خواهد بود. در ادامه به معرفی چند روش ساده برای کسب درآمد در این حوزه می‌پردازیم:

عکاسی از مشاغل کوچک، راهی جذاب برای درآمدزایی

در دنیای امروز نداشتن وب سایت شخصی غیرممکن است رستورانها، کافه ها، هتل ها و… به ساختن بستری آنلاین برای ارتباط بیشتر با مخاطبان خود روی آوردند و همه آنها برای معرفی کار و محصول خود به تصاویر با کیفیت نیاز دارند.
اما چگونه می توان آنها را پیدا کرد؟ از کافه ای که هر روز به آنجا می روید شروع کنید به صورت صمیمی و دوستانه در مورد روشهای افزایش درآمدزایی با آنها صحبت کنید و به آنها مشاوره دهید که چگونه می توانند با داشتن عکسهای با کیفیت از محصولاتی که دارند مشتریان بیشتری را جذب کسب و کار خود کنند.

 برگزاری کلاس های آموزشی، به اشتراک گذاشتن تجربیاتی گرانبها

افراد زیادی مشتاق یادگیری عکاسی هستند و شما می توانید تمام نکات و تکنیکهایی که در ذهن دارید را به صورت کلاسهای آموزش عکاسی مقدماتی یا عکاسی پایه برای عکاسان مشتاق و تازه کار برگزار کنید و تجربیات خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید با یک برنامه ریزی عالی خودتان تبلیغ کارتان را کنید، در سایت های آموزش عکاسی به عنوان معلم ثبت نام کنید تا بیشتر دیده شوید. از فواید آموزش دادن این است که با افراد زیادی آشنا خواهید شد که ممکن است در ادامه راهتان یک تیم عکاسی تشکیل داده که یک راه عالی برای کسب درآمد از عکاسی است.

 فروش نسخه های چاپ شده و یا دیجیتالی، راهی آسان و مناسب

شما می توانید با جستجو در اینترنت و یافتن پلت فرمهای مناسب تصاویرتان را در آنها به فروش بگذارید و یا می توان با ایجاد وب سایت و یا از طریق شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم این کار را انجام دهید. در شغل عکاسی درست مانند هر شغل دیگری هرچه میزان ارتباط شما با مردم بیشتر شود، سفارشات بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

نمایشگاه عکاسی

 کسب درآمد در وب سایتهای فروش تصاویر استوک، روشی با درآمد ارزی

وب سایتهای فروش تصاویر استوک میلیونها تصویر و فیلم جمع آوری می کنند و آنها را به مشاغل و افراد مختلف می فروشند و در مقابل عکاسانی که کارهایشان به فروش می رسد مقداری کمیسیون دریافت می کنند.
به

این نکته دقت کنید که تصاویر دارای رزولوشن بالایی باشند تا کار خود را در سطح بالایی برای فروش بگذارید و نکته دوم مربوط به قوانین وب سایت است که باید دستورالعملهای این بستر را با دقت مطالعه کنید و طبق آن عمل کنید، از جمله این وب سایتها می توان به istock  اشاره کرد.

فروش عکس در سایت تصاویر استوک

 راه اندازی وبلاگ عکاسی، راهی اثیات شده برای درآمدزایی

در تمامی حوزه های کاری از جمله عکاسی داشتن وب سایت دارای محتوای با کیفیت به بهتر و بیشتر دیده شدن شما کمک می کند. تولید محتوای با کیفیت و عکاسی در زمینه های مختلف رزومه خوبی از شما ارائه میدهد که با این کار مخاطبان بسیاری را به وب‌سایت خود دعوت خواهید کرد.
راه‌های بسیاری برای کسب درآمد از وبلاگ وجود دارد که اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:
تبلیغات، به این صورت است که هر بار کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک کند به عنوان کمیسیون پول دریافت خواهید کرد.
نوشتن نظر شخصی در مورد محصولات یا خدمات شرکتها که می تواند هم به هزینه شخصی فرد باشد و هم توسط جذب اسپانسر. مهم ترین اصل در این زمینه داشتن کاربران زیادی است که بتوانید حس اعتماد و اطمینان در آن‌ها بوجود بیاورید.

 درباره درآمدزایی از وبلاگ بیشتر بخوانید.  

 

شبکه‌های اجتماعی، بستری ایده‌آل برای عکاس‌ها

یکی از عالی ترین روش ها به اشتراک گذاشتن عکس هایتان در شبکه های اجتماعی است، چراکه شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام بستر مناسبی برای به نمایش گذاشتن استعداد و جذب مخاطب است .
از بهترین راه‌ها این است که تجربیات خود را به صورت مرتب و در پستهایی برای مردم منتشر کنید، راه دیگر ارائه نمونه کارها به صورت مارکتینگ است به این صورت که در قالب همکاری با کمپانیهای مختلف از کالا یا محصول آنها عکاسی کرده و منتشر می کنید و آنها نیز از عکس شما به عنوان عکس تبلیغاتی استفاده می کنند.

 کلیک کنید و درباره افزایش مخاطب در اینترنت بیشتر بدانید. 

 

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

دونیشن، حمایت و قدردانی مخاطبان از شما

یکی از روش‌های نسبتا جدیدی که پیش روی افراد ارزش‌آفرین جهت کسب درآمد از اینترنت وجود دارد، دونیت یا جذب حمایت مالی مخاطبان است. در این روش شما با ایجاد ارزش و جذب مخاطب، از مخاطبان خود می‌خواهید در ازای فضا و تجربیاتی که برای مخاطبان خود خلق کردید، از شما حمایت مالی کنند.

یکی از بسترهایی که با ایجاد یک اکانت در آن می‌توانید به جذب حمایت مالی یا دونیت بپردازید حامی باش است. کافی است صفحه خود را در این بستر بسازید و با به اشتراک گذاشتن لینک آن با مخاطبان خود، حمایت مالی آن‌ها را جذب کنید و کار خود را با قدرت بیشتری ادامه دهید.

هرچه فرهنگ حمایت مالی از هنرمندان مستقل بیشتر گسترش پیدا کند، دنیایی خلاق‌تر و جذاب‌تری خواهیم داشت! بنابراین حتما این روش را به عنوان یک ارزش‌آفرین در نظر داشته باشید.

 

دونیت چیست؟ کلیک کنید و درباره آن بیشتر بخوانید.

 

برای ساخت صفحه و دریافت حمایت مالی در حامی باش کلیک کنید

عکاسی پرتره، شیوه‌ای جذاب و پرطرفدار

در دنیای عکاسی داشتن استودیوی شخصی الزامی نیست و شما می توانید با توجه به انتخاب مشتری عکاسی در فضای باز یا مکان آزاد را نیز انجام دهید. در حوزه عکاسی خلاقیت و تجربه بسیار مهم است.

بنابر‌این حتما با تمرین و مطالعه بیشتر سعی کنید کیفیت کار خود را بهتر و بهتر کنید. چرا که مشتریها بنا بر اقتضای سنی که دارند ممکن است از عکسهایشان در شبکه های اجتماعی مختلفی استفاده کنند که این خود تبلیغ بسیار خوبی برای شماست که به کیفیت و خلاقیت کار شما برمی گردد.

درآمد زایی از عکاسی پرتره

 فروش عکس و مجلات، ورود به دنیای جذاب مطبوعات

فروش عکسهایتان به مجلات هم روش خوبی برای دیده شدن عکسها و شنیده شدن نام هنری شماست، پس با انتخاب موضوع و گرفتن عکسهای متنوع در آن زمینه می توانید عکسها را به مجلات بفروشید چرا که هیچ مجله ای بدون عکس نیست. این کار را می توان از مجلات کوچکتر شروع کرد و به مجلات بزرگ رسید.

 عکاسی از حوادث، تجربه ای متفاوت

یکی از رایج ترین راههای کسب درآمد به عنوان یک عکاس، عکاسی از مراسم عروسی، جشن تولد، رویدادهای خبری و… است، که عکاسی در این حوزه فعالیت بسیار زیادی به صورت جسمی دارد و می‌تواند کمی خسته کننده باشد. مبلغی که از طریق عکاسی در این زمینه ها به دست می آید بیشتر به اعتبار شما، این که چه زمانی از سال عکاسی می کنید و مکان زندگیتان بستگی دارد.

 

 شرکت در مسابقات عکاسی، راهی برای شناساندن استعداد خود به دیگران

برخی از مسابقات عکاسی به شما این فرصت را می دهند تا پروژه عکاسی رویایی خود را عملی کنید.
شرکت در مسابقات یک راه عالی برای برقراری ارتباط بیشتر و به نمایش گذاشتن کارهایتان است که ممکن است کارهای شما در نمایشگاه های بزرگ و یا وب سایت های معتبر دیده شود، که این به دیده شدن کارها، و شنیده شدن اسم شما بسیار کمک خواهد کرد و در نهایت می‌تواند باعث افزایش موقعیت های پیش رو و درآمد شما شود.

کار کردن به عنوان دستیار یک عکاس، روشی برای شروع ماجراجویی

این یک روش عالی برای بدست آوردن تجربه بیشتر در زمینه عکاسی و آشنایی با افراد بیشتر است. می توانید رزومه ای از کارهای خود تهیه کنید و برای عکاسان فعال در این حوزه ارسال نمایید چرا که بسیاری از آنها به دنبال یک دستیار خوب می گردند و برای شما که در این زمینه تازه کار هستید راه خوبی برای ورود به این حوزه است.

 آموختن مهارت تدوین، مهارتی مفید و لازم

یادگیری نرم افزارهایی نظیر لایت روم و فتوشاپ به کار شما ارزش بیشتری می بخشد چرا که روش راحتی برای نشان دادن استعداد شما در زمینه کار عکاسی و ادیت عکس است.
مثلا شما می توانید با منتشر کردن عکسهای خود نشان دهید که چگونه یک عکس معمولی را به یک عکس فوق العاده تبدیل می کنید که می توان در این زمینه از تکنیک before and after استفاده کرد و در وب سایت شخصی خود یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به مرور زمان طرفداران خود را پیدا کنید.

 

 درآمد عکاسی در حوزه های مختلف چگونه است؟

یکی از سوالات پر‌تکرار در این حوزه این است که درآمد عکاسی در زمینه‌های مختلف چگونه و به چه صورت است؟
در شغل عکاسی زمینه های بسیار مختلفی برای فعالیت وجود دارد، که باتوجه به حوزه کاری فعال در آن میزان درآمد و ساعات کاری مختلف است. شغل عکاسی سختی های خاص خودش را دارد. گاهی برای گرفتن عکس باید سفر رفت، مسافت های طولانی را کرد و همزمان تجهیزات سنگینی را حمل کرد.

باید بتوان در شرایط مختلف آب و هوایی بد یا خوب، خطرناک یا ایمن کار کرد. به عنوان مثال برای عکاسی از حیوانات در طبیعت باید ساعت‌ها در کمین بوده و منتظر صحنه‌های ناب مورد نظر باشید تا بتوانید عکس‌های حرفه‌ای بگیرید.
ساعت کاری عکاسان باتوحه به زمینه کاریشان متفاوت است. عکاس اگر در استودیو استخدام باشد ساعت کاری مشخص دارد اما اگر به صورت مستقل و برای خودش کار کند ساعت کاری نامنظم دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا زمینه‌های مختلف عکاسی را بهتر بشناسیم.

 عکاسی طبیعت، راهی پر از ماجراجویی برای کسب درآمد

عکاسی طبیعت یکی از سبک های پرهیجان عکاسی است. امروزه این شغل در بسیاری از کشور ها جا افتاده و طرفداران بسیار زیادی دارد. حالا مهم ترین سوال این است که آیا در ایران هم می‌توان از عکاسی طبیعت کسب درآمد کرد؟ مهم ترین منبع در دنیا برای کسب درآمد از عکاسی طبیعت، فروش عکس در سایت های stock است، همانند سایت shutter stock که بستری برای خرید و فروش عکس ها در زمینه‌های مختلف بوجود آورده است.

 

عکاسی تبلیغاتی، راهی آسان برای کسب درآمد

اگر به عکاسی به عنوان یک شغل فکر میکنید، بهتر است به عکاسی تبلیغاتی یا همان عکاسی صنعتی اهمیت ویژه‌ای بدهبد. عکاسی تبلیغاتی یکی از پولساز ترین زمینه هاییست که هر عکاس میتواند برای کسب درآمد به آن روی آورد.

شاید بگویید کسی به دنبال استخدام عکاس تبلیغاتی نیست یا ممکن است کالایی برای ارائه نداشته باشد یا اصلا نتوتند پول عکاس را پرداخت کند، اما این یک اصل همیشگی است، فرقی ندارد اوضاع اقتصادی خوب یا بد باشد، همیشه کالایی برای فروش و افرادی که بابت تبلیغات کالای خود حاضرند پول پرداخت کنند، هستند.                                                                                                                                                                                                           

پس برای اینکه کالایی به فروش برسد، نیاز دارد تبلیغات خوبی هم داشته باشد و این همان جاست که شما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی حرفه‌ای میتوانید نقش مهمی را ایفا کنید.

راه های درآمد زایی از عکاسی تبلیغاتی

عکاسی سینما، یکی از زمینه‌های پر سود برای کسب درآمد

عکاسی سینما را می‌توان یکی از پرتکنیک‌ترین زمینه‌های عکس برداری دانست. برای انجام این کار باید جمله در لحظه زندگی کردن را به خوبی یاد بگیریم. چرا که برای عکاسی از صحنه فیلم برداری، شکار لحظه‌ها حرف اول را می‌زند. کار کردن در این زمینه بسیار حساس است چون عکس‌ها باید نشان‌دهنده حال و هوا و فضای فیلم‌برداری باشد تابتوان از آن‌ها به عنوان پوستر، کاتالوگ یا حتی عکسی برای سایت‌های خبری استفاده کرد.

 عکاسی مدلینگ، یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد

یکی از پیچیده‌ترین و پر تکنیک‌ترین انواع عکاسی، عکاسی مدلینگ است. امروزه بخش مهمی از صنعت عکاسی که برای عکاسان درآمد بالایی ایجاد میکند عکاسی مدلینگ و فشن است.

این درآمد بالا به این دلیل است که عکاسی مدلینگ بسیار کار تکنیکی است و کسی می‌تواند در این عرصه موفق باشد که عکس‌های تاثیرگذار و جذابی ثبت کند. در عکاسی مدلینگ، عکاس علاوه بر شخصیت راهبر و هدایت گر باید توانایی برقراری ارتباط مناسب و هدایت درست مدل را داشته باشد، در غیر این صورت از چرخه این صنعت بیرون می‌افتد.

راه های درآمد زایی از عکاسی مدلینگ

 جمع بندی

در انتها حقیقت این است که کسب درآمد نه بعنوان مانع بلکه بعنوان یک نردبان به شما کمک می کند تا بهتر و بیشتر دیده شوید و به دنبال آن پیشرفت بسیاری از لحاظ فنی و هنری و کسب تجربه داشته باشید.
شما می توانید در کنار کسب درآمد از شغل رویایی تان یعنی عکاسی به دنبال پیشرفت سطح هنری خود باشید و استعداد خود را در این زمینه به نمایش بگذارید.

پیشنهاد ما این است که برای کسب درآمد در حوزه عکاسی روش‌های مختلفی که در این مقاله معرفی شدند را بررسی کرده و سپس با انتخاب روش هایی که با شرایط شما هماهنگی بیشتری دارد با اطمینان خاطر به نتیجه دلخواه خود در کسب درآمد از عکاسی برسید.